Keratin Nedir?

“Keratin nedir?” sorusuna cevap verilirken bu maddeyi iyice incelemek ve nerelerde bulunduğunu saptamak gerekir. Keratin saçlarda, tırnaklarda ve dişlerde ve hatta cildimizde de bulunan bir proteindir. Keratin eksikliği saç dökülmesi, tırnak kırılması ya da cildimizin en ufak bir darbede yaralanmasına neden olabilir. Keratin ve diğer besin maddelerinden zengin bir diyetle doğal olarak vücudumuzun keratin oranını yükseltebiliriz.

Sağlığı yerinde olmayan, dökülen, kırılan, uçları kırık kırık saçların birçok nedeni vardır: Hormon düzensizlikleri, iyi beslenememe, sigara, stres ve mineral eksiklikleri en çok görülen olgulardır. Bunların yanı sıra sık sık fön çekmek, özellikle açık renklere boyayıp, saçın doğal yapısında bulunan keratin ve renk veren film tabakalarını aşındırmak, saçları sağlıksız hale getirir.

Deride ve saçlarda meydana gelen olağan dışı belirtiler, yapılan kan tahlillerinde belli olur ve vitamin ile keratin eksiklikleri sonucu ortaya çıkar. Saç telleri ve deri vücudun genel durumunu yansıttığından, problem çabuk teşhis edilebilir. Keratin eksikliğin den dolayı genelde en sık görülen durum saç dökülmesidir. Bu da “keratin nedir?” sorusunun en iyi cevabıdır.

Saç dökülmesi kadın ve erkekler için ortak bir problemdir. Ayrıca çatlamış ve kırılgan tırnaklar da vücutta keratin eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Peki bu eksiklik giderilebilir mi ve keratin içeren besinler var mıdır? İşte bu konuları da “keratin nedir?” başlığı altında inceleyeceğiz.

Keratin, en çok lahana, brokoli, soğan, pırasa ve sarımsak gibi sebzelerde bulunur. Vücudunuzun keratin oranını yükseltmek için bu gıdaları yemeniz gerekir. Keza, karaciğer, balık, yoğurt ve süt, keratin içeren diğer besin kaynaklarıdır.

Keratin üretimini artıran gıdaların meyve ve sebzeler olmasına şaşılmamalıdır. İçeriği itibariyle A vitamini oranı yüksek olan meyve ve sebzeler, keratin yapımında vücuda çok yardımcı olurlar. Meyve ve sebzelerin besin içeriğinin iyi bir göstergesi renginde bulunur. Turuncu renkli olanlar, mango, havuç, patates gibi besinler keratin üretimine yararlı olurlar. Keratin ayrıca ıspanak, yeşilbiber ve kabakta da bulunur. Demirden zengin proteinler, organizmadaki keratin üretimini artırır ve cilt, saç ve tırnak sağlığını iyileştirir. Karaciğer, balık ve yağsız etler vücudumuzun keratin oluşturmasında en büyük yardımcılarımızdır.

Demir, kandaki alyuvarların saç foliküllerine oksijen nakletmesine yardımcı olur. Hayvansal proteinin, vücuda kolaylıkla emilmesini kandaki demir oranının yüksekliği sağlar. Demir açısından zengin hayvansal protein, hindi, ördek, tavuk, karides, yumurta, yağsız sığır eti ve kuzu içerir. Demir açısından zengin protein içeren bitki gıdaları arasında fasulye, ıspanak, bezelye, soya fasulyesi, mercimek bulunur. C vitamini açısından zengin gıdalar ise, brokoli, Brüksel lahanası, lahana, biber, greyfurt, portakal, ananas, çilek ve limondur.

İstiridye, yengeç, hindi, dana eti, tavuk, fıstık ezmesi, buğday tohumu ve nohut gibi çinko içeren yiyecekleri tüketin. Çinko, saç ve doku büyümesini ve onarımını kolaylaştırır ve saç folliküllerini güçlendirir.

Doğru besleyiciler içerin şampuan seçilmelidir. E vitamini, provitamin B5 (yani pantenol), içeren saç ürünleri kullanın. Hidrolize keratin içeren Seranem 4 mevsim saç bakım şampuanını, herhangi bir kepek ya da yağlanma sorununuz yok ise, düzenli kullanmanız, size keratin nedir sorusuna en iyi verecek cevaptır.